کاخ سفید سفر نخست وزیر مجارستان به روسیه، تحت عنوان ماموریت صلح را مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرده است این سفر به برقراری صلح در اوکراین کمک نخواهد کرد.

انتقاد کاخ سفید از سفر نخست وزیر مجارستان به مسکو

به گزارش قدس آنلاین، دولت بایدن به جمع منتقدان سفر ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیوسته و ادعا کرد چنین سفری تاثیری در پایان دادن به جنگ اوکراین نخواهد داشت.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن در رابطه با سفر انجام گرفته از سوی اوربان عنوان کرد: ما نگران هستیم که سفر اوربان به مسکو نه منجر به پیشرفت در صلح اوکراین شود و نه حتی به حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال این کشور کمکی کند.

این مقام ارشد دولت بایدن همچنین ادعا کرده است: در آخر کار ما معتقد هستیم که روسیه می‌تواند با پایان دادن به حملاتش علیه اوکراین به این جنگ پایان دهد.

انتظار می رود در جریان نشست سران ناتو که قرار است در تاریخ ۹ تا ۱۱ ژوئیه برگزار شود، متحدان اوکراین تعهدات مالی و نظامی جدیدی را برای این کشور در جنگ علیه روسیه تعیین کنند. کاخ سفید در انتقاد از سفر اوکراین به سایر متحدانی پیوسته است که این سفر را محکوم کرده‌اند، حال آنکه اوربان عنوان کرده است سفرش با هدف باز کردن کانال‌های ارتباط مستقیم با مسکو و آغاز گفتگو در کمترین زمان ممکن برای برقراری صلح بوده است.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که رهبران اتحادیه اروپا از مذاکرات ویکتور اوربان با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انتقاد کرده و عنوان کرده‌اند که وی به عنوان رئیس دوره‌ای این اتحادیه هیچ ماموریتی برای سفر به مسکو ندارد.

آنها همچنین ویکتور را اوربان را متهم کرده‌اند که از موقعیت خود که اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، سو استفاده کرده است. سفر اوربان به مسکو پیشتر نه از سوی روسیه و نه از جانب مجارستان اعلام نشده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.